orken









När orken tar slut, vart ska man vända sig då?
När tan.karna blir för starka, vem ska man prata med då?


Varför försöker jag helatiden vara den du vill att jag ska vara när du ändå stöter bort mig när du mår dåligt....
Klart jag förstår om du bara vill sova bort dagen men vi har ju ett barn här som måste få all vår uppmärksamhet.
Det är inte så kul när en av dom vuxna sover bort hela dagen.
Att sova tar inte bort dina problem utan det orsakar bara mer problem för mig och oss...

Det blir jag som tar o städar och det e jag som måste fixa allt och vet du, du e vuxen,, du måste oxo hjälpa till här hemma.
Och framför allt så kan du inte ta det för givet att det är jag som ska plocka upp allt när du bara stänger ut mig.
Klart jag förstår att du har abstinens och klart jag förstår om du bara vill klättra på väggarna och skrika.
Att du ibland funderar starkt på att återgå till det liv du har levt före du träffade mig men alltså du valde ju att leva med mig och vi båda vet ju vad som gäller nu när jag har barn.

Ingenting är lätt i livet och alla har vi motgångar , rädslan i mig tvekar ibland och jag har mina funderingar om du kommer att klara av det här. Men börjar jag att tvivla, ja då e det kört så jag har fortfarande hopppet i mig.

Du säger att du alltid måste ändra på dig när du är tillsammans med nån , att ingen kan ta dig för den du är men om vi ska vara ärliga om jag lät dig göra vad du ville så skulle vi ju inte kunna ha en relation och du skulle ínte vara kapabel att ta hand om dina och mitt barn eller för den delen ta hand om mig.... men du har ju ett val , det är inte jag som förbjuder dig utan , du har ditt val.

Jag trodde på oss så ge mig ingen anledning att inte tro på oss längre för jag håller på att tappa orken just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0